Food

Sinds begin 2011 ben ik me in gezonde voeding gaan verdiepen, om verschillende redenen. Ik had vaak buikpijn, ik sportte me een ongeluk en resultaten bleven uit. In 2015 heb ik dankzij o.a. Personal Body Plan en Drogespieren.nl veel geleerd over ‘cutten’, oftewel je calorie-inname verlagen zodat je onder je energiebehoefte eet en je lichaam vet gaat verbranden. Hierdoor werd ik tevens gedwongen creatief te worden met maaltijden en snacks, want je wil zo divers en zo lekker mogelijk blijven eten en een leven zonder af en toe te genieten van bijv. chocola is niet vol te houden. Je kunt dit gewoon inplannen en zelf recepten bedenken of natuurlijk inspiratie van internet halen.

Honger honger hongerrrrrrrrrrrr!

Maar goed, er komt ineens een flinke focus op eten en soms is de trek echt monsterlijk, dus hoe ga je daar mee om? Als eerste: acceptatie. Niemand kan 100% alleen maar dingen eten die hij of zij als ‘gezond’ heeft gelabeld, je kunt er gewoon voor kiezen om bijvoorbeeld het 80/20 principe toe te passen; 80% van je maaltijden inzetten voor je doelen en 20% om van te genieten zonder dat je het gevoel hebt dat je vals speelt. Op dit blog wil ik graag mijn ontdekkingen en recepten met je delen die bijvoorbeeld helpen in o.a. deze ‘cut’ fase, maar er staan ook gewoon lekkere eiwitrijke snacks, taart, ijs en stamppot, kortom van alles wat je kunt eten zonder dat je je grenzen overschrijdt, wat wil een mens nog meer?!

Ben je nou alwéér aan het eten? Ik dacht dat je ‘op dieet’ was? – 😛

Eet smakelijk!